header.png

Sociëteit De Vriendschap

Sinds 1859

Website

De website is officieel op Tweede Paasdag (1 april) 2013 'online' gegaan. De nieuwe website onder de naam "vereniging Sociëteit De Vriendschap" (www.verenigingsocieteitdevriendschap.nl) is actief sinds september 2013.

Vereniging Sociëteit De Vriendschap

Vereniging Sociëteit De Vriendschap bestond in 1959 100 jaar. Het verenigingsgebouw op de Bleek in 's-Heerenberg werd op 24 maart 1945 in de Tweede Wereldoorlog toen Bergh in de frontlinie lag, totaal verwoest. In 1963 werd herdacht dat erelid de heer J.A. Dijkman 10 juni 1893 lid is geworden. In november 1968 werd oud-voorzitter B. Derksen wegens zijn vele werk dat hij voor de sociëteit had verricht de eremedaille in zilver verbonden aan de Orde van Oranje Nassau opgespeld. Een speciale uitgave van Old Ni-js nummer 73 is uitgebracht i.v.m. het 150-jarig jubileum. (bron Berghapedia).

Locatie

Vereniging Sociëteit De Vriendschap heeft op 5 oktober 2012 intrek genomen in het oude clubhuis van MvR aan de Montferlandsestraat 7 te 's-Heerenberg en daarmee na 67 jaar weer een eigen onderkomen. Vereniging Sociëteit De Vriendschap heeft als ambitie voor haar leden die activiteiten te organiseren die de saamhorigheid en gezelligheid binnen de vereniging bevorderen en belangstellenden te animeren lid te worden van de vereniging. Ook heeft Vereniging Sociëteit De Vriendschap de ambitie uitgesproken, waar mogelijk, andere verenigingen in Bergh van dienst te zijn in hun activiteiten.

Kortom Vereniging Sociëteit De Vriendschap biedt onderdak aan iedereen die van gezelligheid houdt en samen met vrienden leuke en ontspannende activiteiten wil doen.